Tuesday 20 January 2009

BERCAKAP DENGAN PIPIYAPONG bhg 1


Berikut adalah Bahagian 1 dalam acara sesi temual Pipiyapong yang dilaksanakan oleh vovin;

ha
hah

Dah ready nak bertemuramah?
Hah lu soal je

Ok, soalan pertama. Gua rasa tak perlu kenalkan ko lagi, tapi kalo sapa-sapa tak kenal boleh check blog lu la kan. so straight soalan pertama:kata dah masuk tabligh?
Cilakak. Itu semua khabar angin. gua mana into tabligh. hajat tu pun pernah ada sikit je.itu pun cepat cepat gua batalkan niat.

Oke, soalan ke dua. apa ceritanya blog lu ni?
Ni soalan ke?

Ya

Weh, lambatnya, siti sarah raisuddin pun boleh handle soalan-soalan camni
Blog gua ialah blog macam biasa biasa saja. gua tulis cerita kisah benar 90%. yang lain lain gua kasi mesej cara halus.

Kira taktik halus lu dah berjaya buat lu over the top la sekarang ni. Kira dah tolak blog Tok Rimau dan Naga jugak la kalo kira faktor pengikut fanatik ni?
Ah gua bukan bertanding tulis blog. Lagipun pengikut tu dikira dari segi komersial. Lu tau kan gua ni mana 'in' sangat dengan komersial komersial ni. Lagipun depa berada di kelas yang tersendiri. Jadi nak compare gua dengan kutu tu apa jadah?

Betul, gua setuju lu tak boleh dikompare dengan dua tu. Diorang lain zaman. Tapi apa cite jawapan "lagipun berada di kelas yang tersendiri", ni jawapan komersial ni.
Cilakak. ok ok lu potong ayat tu. Lu letak depa dah tua

Soalan seterusnya. gua perati, untuk dapat follower fanatik tahap bukak baju ni, lu kena tulis blog samada: poyo dan marah-marah tapi tak ngaku poyo dan marah-marah atau entri humour. dan macam blog lu, humour lu lagi diterima kerana guna konsep, bak kata Tok rimau, self-deprecating humor, tu yang buat pembaca blog lu "in" dengan apa yang lu tulis.
Hehehe. macam setan soalan. ayat belit belit

Jap la. soalan belum habis. baru nak intelek sikit
Ok teruskan

So gua perati lu dah bina empayar sendiri melalui pengaruh blog lu, kira tahap nak gulingkan pentadbiran Setiawangsa tu setakat one phone call je la. Soalan gua ialah, antara dua mazhab penulisan blog ni, mana lu rasa lebih memberikan impak?
Cilakak. ini gua nak mengamuk ni. sebenarnya mazhab mana mana pun takde hal. Tapi sebenarnya susah juga soalan ni. Gua tulis ikut suka je sebenarnya. Niat attack makwe tu memang laa ada sikit sikit. Maknanya takde laa sampai sakit sakit kepala nak tulis entri bagi orang baca



Ok. Lu dah mendedahkan identiti sebagai peminat tegar kelab anak-anak Ikan Arsene Wenger, seterusnya dah declare meluat dengan Man U. Lu tak takut org-org man u kasi kayu dari belakang, takpun letak ikan mati depan rumah?
Hah itu laa.sapa suruh serius sangat pasal bola..gua berlagak runcit-runcit je dengan arsenal tu. Gua declare meluat tu pun gurau gurau sayang je dengan penyokong manchester. Tapi itu laa. Gua risau juga kalau kena kayu kat belakang. Budak budak skang bukan boleh kira. Macam manchester tu kampung dia..!

Gua perati, tak kisahlah man u ke, kelab anak ikan tu ke, liverpool ke sapa ke, ada geng yang fanatik tak pasal-pasal ni, kira tahap makan hati jugak la bila gurau-gurau bola la ni, stail sama la, konon gurau, tapi bapak seriusnya tinggi suara, apa nasihat lu?
Nasihat gua ialah semangat bola tu memang kena ada. Tapi jangan semangat bola tu pergi buat bergaduh..tapi tu laa. Cakap banyak pun tak guna. Dulu masa takde astro, tak kecoh pulak kelahi sokong sokong bola omputih ni. Pasukan bola liga malaysia ingat tak kecik hati ke?

Oke, cite pasal bola malaysia ni, sapa player paling lu respek?
Gua masa kecik dulu minat fandi ahmad. tapi dia orang singapore. takpe gua ada spare satu lagi. Khairul azman mohamad keeper pahang dulu. Gila terer, sampai gua rasa macam nak main keeper. padahal gua memang dilahirkan untuk score gol. Jadi gua dilema juga laa dalam 5-6 tahun.

Apa jadi?
Skang gua jadi player hujung minggu je. Nak main bola dulu payah. Banyak pilih kasih. Ada ke nak main dengan pasukan negeri pakai kabel? macam orang gila.

Masa sekolah dulu ada la jugak gua dengar2 cite. Hah, ni kes Kaka apa cite? apa komen lu?
Bab kaka ni gua cukup tak berkenan. diorang buat main pasal duit ni. bisnes memang bisnes. tapi paham laa sikit mende macam ni tak payah nak berlawan susah. cuba kalau berjangkit kat malaysia. shukor adan tu tiba tiba perak nak beli harga 1 juta laa contohnya, tapi main macam setan, apa cerita?

Oke la tu, main macam setan, setan ada power api-api
Tapi standard bolasepak profesional punya pasal, dia labelkan harga. Tapi gua panas laa. sebab harga tu lebih dari harga zidane. mana ada player lagi terer dari zidane skang ni. patutnya harga tu mesti bawah lagi. amacam?

Gua setuju gak la tu. kaka kena buktikan dia lagi terer dari zidane dengan hantuk kepala ke player lawan
Hah main dengan man city pulak tu. Memang jadi hancur laa. Lu tengok chelsea apa jadi? Berapa banyak star dia punahkan masa depan?

Ya
Crespo sampai jadi standard standard nizarudin yusop je bila blah.

Kesian gak la. tu shevchencko tu
Hah itu pun sama laa

Dulu elok2 boleh jadi legend milan, abih2 esok main liga arab la tu
Ah ye laa. Tak main liga arab, main bola sepak pantai kat batu buruk. Lepas tu budak budak kecik sana cakap, ini laa player chelsea yang tak terer tu. padahal dulu dia kat dynamo kiew macam mana? budak budak tu mana lahir lagi.

Ya, masa dia ngan Sergei Rebrov, kira memang senjata ampuh la masa tu
Haa. Tu yang juara eropah tu beb

BERSAMBUNG

------------------
Pipiyapong akan beraksi di Maskara 7 Februari 2009. Tempat biasa: Planet Pena. Tandakan dalam diari anda.

5 comments:

sEmut said...

huh.

perak kalau beli shukor adan sejuta sanggup gua bawak lari satu famili berhijrah ke kelantan.

Tok Rimau said...

Konfius sekejap. Maskara kat mana ni? Pipiyapong berbual macam nak beraksi kat Stadium Merdeka je. Ha ha ha. Dasar hamba bola.

Danielle_Corleone said...

ntahnya! dah macam Hasbullah Awang je pulak!

iyan said...

"Niat attack makwe tu memang laa ada sikit sikit."

ini mmg x bole blah!

Anonymous said...

kenapa aku tak tau si firdaus abdillah ni fames amos? hahahahahaha.
ish. kurang publisiti lagi ni. kena tambah lagi..hahahahah