Tuesday 15 January 2008

PIPI REVIEW K-EI8HT

K-Eight bukan main-main punya buku brader...

Di dalam buku K-Eight ini, terdapat 9 buah cerita yang ditulis 7 kutu yang gua rasa ramai dah 'in'. Sinaganaga, Samurai, Mat Jan, OP, Jigo, Vovin dan Tok Rimau. Asmawi Ani takde. Semua cerita berkenaan penghuni Blok K-8 rumah pangsa kos rendah. Pusing-pusing line situ juga. Rumah Pangsa atau rumah flat itu 5 tingkat. 20 buah rumah. Banyak lagi kosong. Sewa dia gua tak tahu berapa.

9 buah cerita di dalam buku ini menampilkan pelbagai watak daripada Pakcik Sudararajah yang nyanyuk hingga ke Usman, budak sekolah rendah yang ada basikal BMX. Di samping itu muncul juga James seorang jurufoto yang gemar minum Livita, Brader jual burger, Romlah yang khabarnya ada sugar daddy, Is yang memiliki Hyundai Getz, budak-budak UiTM rumah semak hisap ganja tepi tingkap, Rocker kuat kelahi laki bini, Utnah si hantu, Bobby si anjing, Ruby si kucing, budak-budak tabligh yang tak habis-habis dengan tazkirah, Kate seorang makwe cun baru pindah dan ramai lagi. Masidol, wartawan versi penyiasatan terkenal turut terselit.

Licik juga buku ni. Ah malas gua cerita lebih-lebih. Lu angkat sendiri tengok..

(Versi penuh klik sini
)

5 comments:

sinaganaga said...

Yapong,
Tahniah! Clap clap clap!

Mie Amour said...

saya ingin buku ini...bgaimana nak beli??kos n sbagainya...ble tlg jelaskan...email sy mie_amour@hotmail.com...trimas....

qasehsuci said...

erm...sepupu i knl kan i ng blog ni...i pnah baca pink paltun 2pun dengan muka kesian nak pinjam dia nyer...
cane ek nak bli buku kate 2???minat ni takkan nak pinjam yang dia nyer lg kot...i pn nak jdkan stok kat umah i...pls...
xplain k...

sinaganaga said...

Mie,
Buku ni dah SOLD OUT. Sorry beb.

Qaseh,
Buku ni dah SOLD OUT. Sorry beb.

Moral of the sori: Kalian langgani blog ini untuk segala info tentang kegiatan 'bawah tanah' kami.

Humcha!

Mie Amour said...

alahai brader...takder 2nd print ke?kempunan giler ni...da nak pegi batu belah da...cmane nak langgan blog?adui..terlepas pluang baik..