Thursday, 25 February 2010

Mereka Yang Terkekah...



Bidan Sepiah, bukan sebarang bidan, bukan bidan terjun tetapi bidan berilmu.

Berilmu beliau tetap jugak kecundang.

Dikekah bukan sebarangan kekah. Nak kata binatang pun bukan, nak kata manusia pun bukan. Yang pasti ianya makhluk ciptaan Allah swt. Mungkin ianya ada diantara kita.


Jaringan sosial dalam Kampung Fatimah Kacip sangat rumit.
Kamu kena kenal setiap penduduk untuk tahu lebih lanjut dari duduk terkumat-kamit.
Diam, baca, duduk atas tumit.


Ada harimau jadian bunuh manusia, ada manusia bunuh harimau jadian, ada harimau jadian bunuh harimau jadian, dan ada manusia bunuh manusia
- harimau jadian bunuh manusia dalam cerita Bidan & Wak K
- ada manusia bunuh harimau jadian dalam cerita Kadeer
- ada harimau jadian bunuh harimau jadian dalam cerita Renjer
- dan ada manusia bunuh manusia dalam cerita Leha


Menyesal aku baca dalam bas, ketawa kena kontrol. Kalau aku tau, baca kat rumah malam-malam sorang-sorang dalam bilik, mesti berdekah-dekah! Tak mengapalah, nanti aku ulang baca bila pulang ke Seri Kembangan. Kali ini baca dalam bilik, tak adalah sibuk nak kontrol gelak sengih-sengih gedik. Gelak-gelak jugak, manyak takut wo!


kemudian aku baca bab pertama. seram juga. [gelak takut takut] kemudian rasa mengantuk sebab baca waktu malam [serius bukan sebab takut]. ingat nak berhenti tapi ternampak, bila selak selak, 'teknik cakar harimau'. terus segar biji mata dan sambung baca.


Siapa kekah siapa?..Jali Lempoyang dalam marah-marah kat Bidan Sepiah ada lembutnya. Macam dapat rasakan akan ada Waris Anak Harimau. Beli sementara stok paras hidung.


Membaca Kekah membuatkan saya tegak bulu tengkuk.


Semua orang bercakap tentang KEKAH. Sana KEKAH, sini KEKAH. Tidakkah anda berasa tersisih? Tidakkah anda malu menjadi manusia yang tidak pernah membaca KEKAH? Apa kata rakan-rakan anda nanti? Anda mungkin dicemuh masyarakat, dibuang keluarga, dan dihina selama tujuh keturunan kerana itu.

Jadi, tunggu apa lagi? Selamatkan maruah anda sebelum terlambat! Cepat, bayar RM20 ke akaun Maybank 1140 1316 9352 (F a i z u l M d A s p a n) dan isi borang ini. Kami akan pos KEKAH kepada anda, dan anda akan hidup bahagia selama-lamanya... disanjung dan dipuja... penuh kemuliaan.

4 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

hahahaha.

baca Kekah, mesti kena pakai baju Sol-Jah.

baru meriah.

~Intan~ said...

tu dia....marketing baeekk punya...

Syamsulfaiz said...

Bro, kalau aku nak beli dari tangan (yakni tak pakai tangan posman)macamana caranya? Aku akan ada di KL 12-20 March ni.

chihorence said...

manifesto leman kompang jugak yang boleh pakai