Tuesday 12 January 2010

BERCAKAP DENGAN DEAN SHAM



1. Tidak semua khalayak Maskara kenal Dean Sham. Siapakah Dean Sham sebenarnya?
Dean Sham ialah seorang pembikin filem pendek bebas yang bercita-cita untuk membikin filem panjang dalam sedikit masa lagi. Dean Sham sebelum ini lebih banyak menulis untuk filem pendeknya, tetapi setelah menyertai Sol-jah, Dean Sham sedang giat berlatih siang dan malam untuk menulis cerita-cerita pendek seperti yang Sol-jah lakukan.

2. Apa yang membuat Dean Sham menerima tawaran Sindiket Sol-jah untuk menjadi rekrut?
Dean Sham juga seperti lelaki urban yang lain, gilakan glamor. Menerusi Sol-jah Dean Sham berupaya untuk mengecapi status celebriti seperti Pipiyapong mahupun Vovin jika Dean Sham berusaha keras. Kalau tak dapat popular macam mereka, dapat jadi macam Toqreemaow pun jadilah.

3. Dengar-dengar persembahan Dean Sham kelak belum pernah dibuat dek orang di Malaysia ni. Tolong bagi sedikit gambaran tentang apa yang bakal Dean Sham persembahkan di Maskara 19.
Dean Sham cuba untuk bercerita (pendek) ala penglipur lara Jepun. Dean Sham akan memakai Yukata yang diimport khas dari Jepun. Budget persembahan ini agak besar memandangkan kostum Dean Sham perlu diterbangkan dari Tokyo. Bajetnya kurang seringgit dua je dari bajet Akim masa show AJL 24 dulu tu.

4. Kongsikan dengan khalayak tentang projek-projek seni yang Dean Sham sedang usahakan sekitar 2010-2011.
Wow banyak. Antaranya, projek buku dengan Sol-jah, projek Maskara Shorties PLATINUM yang sedang dalam tahap perancangan strategik. Selain dari itu, sebuah filem pendek yang akan di terbitkan sekitar Julai atau Ogos.

5. Persembahan siapa di Maskara yang lampau masih terngiang-ngiang di minda Dean Sham?
Pres ban, dan Wani Ardy heh..heh..

6. Apakah persembahan yang Dean Sham teringin nak tonton di Maskara pada masa hadapan?
Pole Dancing ataupun Belly Dancing. SENI APA?!

7. Apa pendapat Dean Sham tentang lopak kecil berdiameter 1 meter di kawasan tempat kereta berumput di depan Rumah Pena?
Dean Sham berharap pihak pengurusan PENA tidak berusaha untuk menutup lubang tersebut kerana ianya telah menjadi sebahagian daripada MASKARA. Lagipun ianya berjaya membuatkan para pekerja jaga parking lebih bermakna.

4 comments:

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Jend, tahun 2010 ni gua ingat nak tukar DeanSham la jadi gua punya idola pulak.

rozinorazali said...

tahniah dean sham.

kitt said...

letak Akim jd benchmark budget x tahan tu..

sinaganaga said...

PP,
Ya, kita akan nilai prestasinya nanti. Samada vroom atau... kalau atau... - kita buang! Macam selalu2. Wakakakakaaa...