Wednesday 6 January 2010

AKAN TERBIT [Nasional Bestseller]

Image Hosted by ImageShack.us

Di tempat duduk belakang – Jimi Mahmud suruh Lijah Somel push, Lijah Somel suruh Jimi Mahmud shut up!
- dalam cerpen Bidan Sepiah.

“Kau pergilah,” katanya pada lalat hijau itu, “Aku faham. Nanti aku bersiap!” Dan lalat hijau itu pun seakan mengerti terus menghilang dan tidak muncul lagi.
- dalam cerpen Jali Lempoyang.

Mula-mula Dukun Najri Kamarianto buat lubang sebesar penumbuk. Dimasukkan kain kuning yang sudah dijampi dan dipacakkan kayu asam jawa di atasnya.
- dalam cerpen Dukun Najri Kamarianto.

…kata Leman sambil menggerepes-gerepes tahi cicak kering pada permukaan papan lapis rostrum, “Kalau nak jadi pemimpin ni… kita kena ada manifesto!…
- dalam cerpen Pak Akop Baju Kot.

Selepas update blog, Leha akan baring dan baca buku pasal perkahwinan. Dia baca Aku Terima Nikahnya oleh Ustaz Hasrizal Abdul Jamil. Dia baca Tentang Cinta oleh Ustaz Pahrol Mohd Juoi. Dan, yang paling dia suka baca, Cakar Harimau: Tips Kebahagiaan Rumahtangga oleh Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood.
- dalam cerpen Leha Kebaya Jarang.

Budak yang saban malam menemani dirinya berdiri di depan dan tersenyum. Jelas dilihat wajah budak itu yang hilang sebelah matanya dan terkopek isi wajahnya akibat kesan cakaran.
- dalam cerpen Encik Ranjer.

Wak Karmon sudah nekad. Tekadnya sudah bulat, bulat bagai pembentung. Apa nak jadi, jadilah.
- dalam cerpen Wak Karmon.

Aida sedang duduk bersimpuh di depan peti televisyen di rumah neneknya. Tangannya menyapu-nyapu perut yang semakin membesar. Hatinya berbisik, “Ingatlah sayang! Nama ayahmu ialah Abdul Kadeer Kuti.”
- dalam cerpen Abdul Kadeer Kuti.

“Saya anggap Abang Leman Kompang ni macam anak ketua kampung saya sendiri,” kata Leha Kebaya Jarang. Dia terus berlari masuk ke dalam rumah. Sedikit pun tak toleh ke belakang.

Leman Kompang terkebil-kebil memandang Leha Kebaya Jarang. Biodata dirinya yang hendak diberi kepada Leha Kebaya Jarang terkerunyut di tangan. Hatinya hancur berderai.
- dalam cerpen Leman Kompang.

6 comments:

rozinorazali said...

tak sabar nak membaca

DeeN said...

Akan terbit tuh bila, tuan?! Sila beri diskaun. Hahaha...!

Scarlet Kiss said...

how to buy?

sorry noob here :)

nazrihashim said...

gua dah tak sabar...

Lily Abdullah said...

Nak satu

Sindiket Soljah said...

kami akan umumkan apabila KEKAH sedia untuk terima tempahan online. kalau tak sabar, dapatkan KEKAH di MASKARA Februari nanti.