Monday 19 July 2010

DI LUAR LINGKUNGAN BERSAMA SAYED MUNAWAR

Dean Sham (Pembikin Filem Pendek) dan Vovin (Penulis Skrip) telah mewakili Sol-jah dalam rancangan bual bicara Di Luar Lingkungan bersama Sayed Munawar. 10-11pm. Isnin. 19 Julai 2010. di TV1.

Bersama mereka membincangkan topik Buat Duit Bikin Filem adalah Saudara Ajami (Blogger Film) dan Hassan Mutalib (Pakar Animasi). Op dan Naga juga ke depan kamera di hujung program tetapi masa itu lampu studio sudah gelap. Kita nampak macam ada dua orang minyak enter frame.

Mat Jan komen, "tayangan cuma 1 jam. Sekejap sangat. Sepatutnya dua jam." Baru puas hati rakyat jelata.

"Buat la filem sesuka hati."

"Pantulan kepala dua panelis merosakkan pengchayaan."

"Lain orang lain pendapatnya."

"Bila Maskara Shorties?"

"Cerita jalan ke neraka lebih cinematic."

"Di Malaysia selain 'story driven' atau 'character driven' kita ada filem yang menggunakan penceritaan 'celebrity driven' ."


4 comments:

Gilbert Juan said...

Aku ada tonton tadi.. aku terasa bahawa dunia aku makin besar sekarang..

saudagar gaRAM.. said...

gua dah agak yang tu naga..

hahahaaa....

Bukan Sepet said...

tarok link la toq. Online version nyer. Cekau ler mana mana...
Gua dah terlepas mlm tadi...

sedih ni.

nazrinzaidi said...

gua syak shorties lepas bilangan kepala yang hadir akan bertambah.