Tuesday 16 December 2008

ROMLAH: bestseller-to-be yang best gila babi



ROMLAH THE UNTOLD STORIES yang aku beli malam itu dan dikatakan sebagai bestseller-to-be. Aku tak pasti tentang itu tapi apa yang aku pasti memang ada cerita-cerita dalam buku ini yang bestgiller-ba-be. Setakat ini empat orang member aku telah terpengaruh untuk baca buku ini dan aku akan mempengaruhi lebih ramai lagi untuk membacanya.
http://archaeqalogy.wordpress.com/2008/11/28/maskara-shorties-the-untold-story/

Dalam antologi ini, mereka, 18 penulis mempersembahkan hikayat masing-masing di dalam menginterpritasikan subjek cerita; Romlah dari sudut falsafah individu mereka. Maka, disebabkan itulah lahir genre yang pelbagai didalam rangkaian hikayat tersebut yang menyelitkan pelbagai rupa bentuk juga rasa yang cukup menyemarakkan corak persembahan kisah-kisah tersebut. Adakala saya boleh terbahak-bahak ketawa, adakala saya harus berfikir dan adakala saya terdiam seketika di dalam menghayati kisah-kisah Romlah yang pelbagai versi ini. Yang nyata ia cukup menghiburkan sekali...namun disebaliknya satira-satira yang tercipta ia cukup sarat dengan mesej...yang adakalanya juga cukup sinis!!!
http://siungubercerita.blogspot.com/


Aku puas. Walaupun hanya beberapa jam dalam satu malam itu bersama Romlah. Romlah memang bukan sembarangan Romlah. Romlah ini bercerita. Jadi...dapatkan Romlah the untold stories segera.
http://azzamsupardi.blogspot.com/2008/12/satu-malam-bersama-romlah-sebuah-ulasan.html

Dalam banyak-banyak karya [dalam Romlah: The Untold Stories], aku ada rasa semacam nak bersilat pulut apabila membaca tulisan si Bahruddin Bekri - Tiada Hadhari.
http://tasikmerah.blogspot.com/2008/12/dari-wad-208c-romlah-untold-stories.html

Dalam banyak-banyak cerpen [dalam Romlah: The Untold Stories], aku paling suka ‘Kenapa Terlalu Serius?’ hasil tulisan Kumprinx.
http://rahimin.blogspot.com/2008/12/kalau-kau-jadi-romlah-mungkin-kau-lebih.html

Semalam Romlah datang depan pagar rumah aku. Naik kereta Kancil dia yang remuk tu. Kalau malam ni Romlah datang lagi aku pasti akan jemput dia masuk rumah. Ajak dia layan AXN sambil borak-borak. Aku nak korek rahsia Romlah banyak-banyak. Boleh-kan?
http://thinkgummythink.blogspot.com/2008/11/thank-you-mario-but-our-princess-is-in.html

Romlah sudah selamat berada di dalam tangan saya, dan saya telah dengan rakusnya menelan karya-karya mereka...
http://myroughpaper.blogspot.com/2008/11/mereka-yakni-blogger2-adalah-golongan.html

saya menerima romlah. Romlah yang dibeli secara online. Pengaruh dari AyUmi. Tak, AyUmi tak mempengaruhi sangat pun, tapi entri AyUmi membuat saya rasa teruja mahu cuba membaca romlah ni.
http://assistdirect.wordpress.com/2008/12/05/dan-lain-lain/

romlah - the untold stories adalah kisah tentang romlah, gadis yang tinggal di blok K8 (watak di dalam antologi bestseller Sindiket Soljah, K-ei8ht). dia adalah gadis misteri di dalam K-ei8ht. sudah tidak berapa misteri lagi di dalam romlah - the untold stories. ingat! baca buku ini boleh menjadi lalai. (dan saya paling suka cerpen romlah hasil tulisan dari Mat Jan. sungguh kelakar ha ha ha)
http://ethereal15.wordpress.com/2008/11/28/romlah/

aku sedang baca romlah the untold stories. untuk buku itu tidak terkatup, aku tandai halaman yang aku sedang baca dengan jam tangan. ya, jam tangan itu sebagai penanda buku. biasanya handphone. biasa juga dengan pensel tekan. mahupun getah pemadam. apa2 saja yang sempat aku capai. pernah juga dengan hujung comforter.
http://esoklusa.blogspot.com/2008/12/se-true-aku.html

Semua orang bercakap tentang Romlah. Sana Romlah, sini Romlah. Tidakkah anda berasa tersisih? Tidakkah anda malu menjadi manusia yang tidak pernah membaca Romlah? Apa kata rakan-rakan anda nanti? Anda mungkin dicemuh masyarakat, dibuang keluarga, dan dihina selama tujuh keturunan kerana itu.

Jadi, tunggu apa lagi? Selamatkan maruah anda sebelum terlambat! Romlah cuma tinggal beberapa naskhah sahaja lagi. Cepat, bayar RM22 ke akaun Maybank 1143 4806 1626 (F a i z u l M d A s p a n) dan isi borang ini. Kami akan pos Romlah kepada anda, dan anda akan hidup bahagia selama-lamanya... disanjung dan dipuja... penuh kemuliaan.

9 comments:

bukan orang pinkish said...

babi baca romlah sampai jadik gile...

cacah said...

paling suka cerita KEPANJING! haha.

RY said...

eh eh mcmana sebahagian entry aku boleh di quote ni.

well, tadak hal..

tapi sape2 yang tak beli tu akan di consider kodi oleh pipiyapong. haha.

bergegar aku tahan gelak bila baca mat jan gambarkan watak2 pakat2 bukak topeng lalu muncullah watak ins. mazlan. haha..


skrip ins mazlan tu sejibik siot. musti mak aku suka part tu. haha

** belum abis baca laei..bz bz bz

Anonymous said...

hala..baru jeh order..x sbr nk bace...cis

.@blogger.com said...

saudara,
mohon blog ini link-kan dari blog saudara;
http://gerbangtemumaya.blogspot.com/

spyz said...

aishah, terima kasih.
saya juga suka aishah...
:-)

JO said...

weh weh. sindiket soljah? sape ni di sana? hehe. aku nak buku tu. mcm mana? aku nak yg amat. ada lagi ke???

lumachroma said...

Halo, ROMLAH ada lagi?

lumachroma said...

Romlah memang WORLD! Aku cadang nak baca slow-slow. Alih-alih terhabiskan semua in one go.